בדיקות סקר לגילוי סרטן

בדיקות סקר גנטיות וסרטן העור – כל מה שצריך לדעת

ביצוע של בדיקות סקר גנטיות לסרטן זהו דבר שיכול להיות בעל ערך רב ולהציל את החיים שלכם. לאור זאת יהיה חשוב מאוד לוודא כי בוחרים לעבור את הבדיקות הללו ללא כל דיחוי ובהתאם לנקבע על ידי הרופא שלכם, וזאת כדי להגדיל את הסיכוי לגילוי מוקדם.

 

בדיקות הסקר יאפשרו לדעת מה הנטיות הגנטיות

ישנם סוגי סרטן שונים שבאמצעות בדיקות סקר גנטיות ניתן לאבחן מבעוד מועד אם יש לכם גנים שיגדילו את הסיכויים לכך שהגוף שלכם יפתח תאים סרטניים. זו יכולה להיות הדרך שלכם גם לדעת אם קיים סיכוי גדול יותר להתפתחות של סוגי סרטן אחרים, ו”להישאר עם היד הדופק” בכל הנוגע לבדיקות תקופתיות שלכם.

מדובר בבדיקות מאוד חשובות בייחוד עבור אלו מכם שיש להם בני משפחה רבים שחלו בסרטן. לפיכך לא תרצו לוותר על הביצוע שלהן אם אתם מעוניינים לשמור על החיים שלכם ולפעול בצורה מקדימה ובדיוק על פי הנדרש בהיבט הזה.

 

ביצוע מהימן ומקיף של בדיקות הסקר

נקודה מאוד חשובה שתרצו לקחת בחשבון זה עצם כך שכל עוד מדובר על בדיקות סקר גנטיות כדאי לוודא כי הבדיקה מתבצעת בצורה מהימנה ומקיפה ככל הניתן, וזאת על מנת להבטיח שתקבלו את המידע נכון ומדויק, שלאחור מכן תוכלו להבין כיצד לפעול בהתאם.

אם לא הופניתם לבדיקה גנטית ע”י רופא בבית החולים, בעקבות היסטוריה משפחתית, אלא אתם מעוניינים לבצע את הבדיקה באופן עצמאי, מומלץ לפנות לרופא מומחה שצבר ניסיון של שנים, ואמינות גבוהה בביצוע בדיקות כאלה, וזאת כדי להיות רגועים ובטוחים כי הכול יבוצע בדיוק כמו שצריך’ וללא שום פשרות בכל הנוגע לכך.

התייעצו עם הרופא בנוגע לצורך בבדיקות הללו

ההמלצה שלנו עבור כל אחד מכם היא לפנות אל הרופא המטפל שלכם, לספר לו על הרצון שלכם לבצע בדיקת סקר גנטית בעקבות היסטוריה משפחתית, ולהתייעץ עמו בכל הנוגע לבדיקות הקיימות כיום בשוק. כך תוכלו לדעת טוב יותר אם הבדיקות הללו יהיו רלוונטיות עבורכם, ויוכלו להועיל במצב הספציפי שלכם. לא כל רופא משפחה יוכל לתת לכם תשובות מדויקות, ולכן ככל הנראה תקבלו הפניה לרופא מומחה או למרפאת גנטיקה, שם תוכלו לדבר עם  רופא בעל ניסיון של שנים, שניתן לסמוך על יכולתו המקצועית להעריך נכון את הצורך לכם בבדיקה, ולהפנות אתכם לבדיקה המתאימה. לא כל בדיקות הסקר מכוסות ע”י קופות החולים, ויש שלל חברות פרטית שמציעות בדיקות מסוגים שונים. אם אתם מעוניינים לפנות לחברה פרטית, בדקו היטב איזה בדיקות היא מציעה ועשו מחקר אונליין הן לגבי דיוק הבדיקה והן לגבי טיב השירות שהחברה מציעה.

בדיקות הסקר הללו יכולות להיות מצילות חיים ועליכם להתייחס אליהן כך. לצד הבדיקות הללו ישנם אמצעים נוספים להגן על עצמכם מסרטן העור, ומומלץ להתייעץ עם הרופא עור בנושא כדי להבין טוב יותר מהם הדרכים הנכונות ביותר לפעול לפיהן. שימו לב כי אתם עושים ככל הניתן על מנת להיות בטוחים ורגועים בכל הנוגע לעתיד הבריאותי שלכם.

כתיבת תגובה