ניוזלטר דצמבר 2022

חברים יקרים,

אחרי שנה של פעילות והישגים הן בתחום התמיכה במטופל והן בפרויקטים של העלאת המודעות לסרטן העור אני גאה להציג לכם את עיקרי תכנית 2023:

השנה נקים פלטפורמה חדשה שקראנו לה “מסע המטופל” – מעין מורה נבוכים לדרכו של המטופל מרגע האבחנה הראשונית (הפניה ראשונה לביופסיה של נגע חשוד) דרך כל מסע הבדיקות, שאלות לרופא, בחירת הטיפול, תופעות לוואי, התקדמות מחלה, טיפים של “ותיקים”, ודרכי התמודדות. 

במסגרת קידום בריאות ורפואה מונעת בגיל השלישי נכשיר מטפלים שממילא פוקדים את בתיהם של עריריים או סיעודיים לעשות “בדיקת עור” ראשונית (ראש/צוואר) ולהתריע בנחיצות להיבדק אצל רופא עור.

בנוסף אנחנו ממשיכים עם פרויקטים ישנים וחדשים:

פרויקט האקדמיה – ראיונות של אנשי מקצוע בתחום סרטן העור (מונגשים בדף הפייסבוק ובניוזלר).

תמיכה – קו חם (פרטים בסוף הניוזלטר), קבוצות תמיכה, נכשיר עוד שתי.ני מלוות.ים רפואיות.ים.

בדיקה ניידת – בדיקות עור במקומות עבודה (ב2022 התקיימו 27 ימי בדיקות בהם נבדקו כ1000 עובדים).

חודש המודעות – קמפיין הסברה לקהל הרחב ברשתות החברתיות, קמפיין נוער ברשתות החברתיות, בדיקות רופאי עור בארגונים וחברות ועוד.

פעילות ציבורית למיגור סרטן העור – המשך עבודה על התכנית הלאומית למניעת סרטן העור בשיתוף משרד הבריאות ואל מול משרדי הממשלה השונים. בתכנית השנה מחקר בינלאומי אודות תכניות מניעה ברחבי העולם, רישום נון מלנומה ברשם הסרטן, שולחנות עגולים בנושא מסע המטופל, קידום חקיקה יחד עם משרד הכלכלה בהיבט של תקנות עובדים בשמש ועוד.

יש לכם ולכן רעיונות לפרויקטים חדשים? בקשות, שאלות, חלומות שאפשר להגשים?  כתבו אלינו. [email protected]; [email protected]

אנו מבטיחות להתייחס ולענות לכולם,

תודה לצוות המתנדבים המסור של העמותה, לחברי הועד המנהל, לצוות הרפואי שתמיד נענה לצרכינו ולכל התורמים המאפשרים לנו לקיים פעילות מבורכת. תודה לכל הלוקחים חלק פעיל בעבודה היומיומית של העמותה: יניב, דורית, במבי, מירב, אסנת, טלי – מרכזת הפרויקטים והמנכ”לית שלנו עינבל שמובילה את כל הפעילות ביד רמה. 

תודה מיוחדת לזאביק זהבי, מתנדב מסור שצילם וערך את כל הסרטונים וכתב עבורנו את המקאמה (למטה).

מאחלת לכולנו חורף מהנה,

קריאה נעימה,חדוה גונן

מתוך ניוזלטר דצמבר 2022

ניוזלטר דצמבר 2022

שתף
ניוזלטר שלנו

ריאיון עם הדר שריג

ריאיון עם הדר שריג – יועצת ומנחה לבריאות טבעית לפי גישת הרמב”ם הנושא: המלצות לתזונה בריאה גישת הרמב”ם מביאה גישה מתונה לשמירה  על אורח חיים

קרא עוד »
ניוזלטר שלנו

ריאיון עם ד”ר רעיה ליבוביץ

ריאיון עם ד”ר רעיה ליבוביץ, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, מומחית באונקו-גריאטריה. הנושא: טיפול בסרטן העור בקשישים או “אף פעם לא מאוחר

קרא עוד »
ניוזלטר שלנו

ריאיון עם צביה באדר

ריאיון עם צביה באדר, מחלימה ממלנומה גרורתית, שהקימה חברה המשתמשת בבינה מלאכותית כדי להתאים טיפולים וניסויים קליניים למטופלי סרטן. חלק 1: הסיפור האישי בדצמבר 2013

קרא עוד »