גבר מעשן

איך עישון משפיע על המראה החיצוני?

עישון סיגריות ידוע כהרגל מגונה ומזיק לבריאות, שיש לו חלק משמעותי בהתפתחות של מחלות שונות וביניהן סרטן הריאות. במקרים רבים, חוסר המודעות לנזקים האדירים של עישון לגוף האדם – הוא זה שמונע מאנשים להפסיק לעשן, בעיקר אם הם אינם מתמודדים באופן אישי עם הבעיות הנגרמות מעישון, או אם הם לא נמצאים בקשר עם מעשנים כבדים שבריאותם נפגעה מכך. ייתכן ששימת הדגש החברתית על ההשפעה שיש לסיגריות דווקא על המראה החיצוני, נוסף על הבעיות הגופניות, תעורר את הרתיעה מהמנהג הממכר הזה.

הפסקת עישון אחרי שנים – האם זה אפשרי?

 

קשה להיגמל מהרגל של זמן רב, בעיקר כאשר לגוף ישנה תלות פיזית בו ואפילו כשהנזקים שהוא מייצר ידועים וברורים. מרכז גמילה מהתמכרויות הוא אפשרות נהדרת להפסקת העישון, עבור מי שמעוניין לפתוח פרק חדש בחייו ולשים את הסיגריות מאחור. התמיכה היא שם המשחק וככל שיש למעשן, המבקש להיגמל, מעטפת תומכת יותר של אנשים הקרובים אליו ואנשי מקצוע מיומנים, כך גדל הסיכוי שלו להצליח בתהליך הגמילה.

הנזקים הפיזיים שהסיגריות גורמות להם

 

חשוב להבין כי מבין ההתמכרויות הנפוצות המוכרות, עישון נחשבת לאחת המזיקות ביותר והשפעותיה של סיגריה אחת בלבד, לצורך הדוגמה, עלולות להישאר בגוף כעקבות מזיקות למשך ימים ארוכים ואף חודשים. כמובן שהנזק המצטבר אצל מי שמכור ממש ולאורך שנים, יכול להיות חמור ואף לייצר מחלות קשות וסופניות כמו סרטן, או להקשות על הגוף להתמודד עם מחלות מורכבות אחרות כמו דלקת ריאות, ברונכיט, שפעת וכמובן קורונה. בין היתר, סיגריות יכולות להזיק גם למראה העור ולהשפיע עמוקות על הנראות של המעשן.

אישה מעשנתאילו נזקים מייצרות סיגריות למראה החיצוני של המעשנים?

 

ככל שנעשה שימוש ביותר סיגריות, כך ניקוטין נכנס אל הגוף בכמויות גדולות יותר. ניקוטין יכול להשפיע לרעה על מראה העור, שעלול להפוך לדקיק ולא גמיש ומכאן שמעשנים נוטים, בדרך כלל, להתקמט בקלות יחסית ובגיל צעיר – לעומת חבריהם הלא מעשנים. עישון יום יומי מקשה על הנשימה ועל היכולת להתמודד עם פעילות גופנית בעצימות גבוהה, כלומר שהסיבולת של מעשנים היא נמוכה בהשוואה ללא מעשנים, מה שמעכב תהליכים של ירידה במשקל ואף עלול לעורר השמנת יתר.

אלו הן שתי דוגמאות בלבד מתוך נזקים רבים אחרים, שאינם נחשבים ל”בעיות רפואיות” של ממש, אך בהחלט מהווים בעיה אסתטית, שעלולה להשפיע גם על מצבו הנפשי של המעשן.

להתנקות מסיגריות ומכל החומרים המזיקים לגוף

 

היכולת לשלוט במה שנכנס לתוך הגוף, היא תכונה נהדרת שהרבה מאוד אנשים שמעשנים, או שמכורים למשהו אחר, היו רוצים לסגל לעצמם. זהו ה”פרס של תהליך הגמילה: כאשר אדם מבצע החלטות מושכלות בכל עת בנוגע לתזונה שלו, בנוגע להרגלים יום יומיים שהוא מעוניין לאמץ ולאורח החיים שלו בכלל – יש לו סיכוי טוב הרבה יותר להתמודד בהצלחה עם אתגרים פיזיים שונים, לרבות החלמה ממחלות קשות.

כתיבת תגובה