תקציר פנל מרכז דוידוף

לטיפול ולחקר מחלות הסרטן בבילינסון

משתתפים:
פרופ’ מרקל – מנהל המרכז
ד”ר הנדלר – אונקולוג בכיר
ד”ר כספי – מנהל הרפואה האינטגרטיבית והיחידה לרפואה משלימה בסרטן 
מלכי רידלר – תזונאית קלינית, רונית הילל ורויטל – עובדות סוציאליות
אסנת סולימן – יחידת יהלום
חנה פרמן – אחות מתאמת

נגן וידאו אודות העמותה הישראלית לסרטן העור

ד”ר עופר כספי: (רפואה משלימה) – יש לנו בעיה ברפואה; חינכנו אותנו לעבוד לפי טקסטבוק לכל נושא ואנחנו צריכים לתכלל את כולם ביחד. למדתי רפואה סינית ורפואה פנימית ואני מתמקד ביישום האדם שמאחורי המחלה, כשכלי העבודה של כל אחד הם שונים. היחידה לא מציעה טיפול אלטרנטיבי לסרטן, אלא שיטות טיפול לא תרופתיות, שמטרתן תמיכה באיכות החיים של המטופל ובני משפחתו באמצעות דיקור סיני, נטורופתיה וצמחי מרפא, שיאצו, רפלקסולוגיה, טיפולי גוף-נפש שכוללים היפנוזה ודמיון מודרך, טיפולי תנועה כמו צ’יקונג ויוגה. חלקם בסל התרופות או בביטוחים המשלימים וחלקם בתשלום. 

מלכי רידלר: (תזונה) – לכל מטופל יש דרישות שונות ואנו נותנים ייעוץ ראשוני בהתאם למצבו ובהתאם להפניית האונקולוג. משתדלים לשלב את הייעוץ עם טיפולים נוספים. 

רונית הילל: (עובדת סוציאלית) גם אני רואה את האדם שמאחורי המחלה ואת רווחתו. אנחנו נותנים הערכה ראשונית, כבר מהתחלת הטיפול, כדי להקל על ההתנהלות הביורוקרטית.

אסנת סולימן: (יחידת יהלום) – עוסקת בתכלול המטופל ופירוק כל החסמים, מרגע שמגיע לביה”ח ועוקבת אחרי החיבור והמעקב בקהילה, על פי החלטה ושיקול הרופא המטפל, מיד אחרי הפגישה איתו, ובשיתופו המלא, גם מול מרכז דוידוף וגם מול המרפאות השונות של המטופלים.

חנה: (אחות מתאמת). התפקיד הוא ללוות את המטופל מהשלבים הראשונים: הכרת המטופל, הדרכה שלו. ליווי המשפחה בכל שאלה או בעיה, או הקמת קבוצות תמיכה. אפשר להתקשר בכל עת ובכל מצב.

פרופ’ גל מרקל: מנהל מרכז דוידוף לסרטן – אונקולוג

מה שהוצג כאן זה מה שקורה ביום-יום: נכנסים חולים, רואים אותם אונקולוג, עובדת סוציאלית, אחות. יש הדרכות, טיפולים סיסטמיים והסתכלות הוליסטית רחבה יותר בהיבט של שיפור איכות חיים, טיפולים משלימים. חוט השני שמחבר את כל הסיפור הזה, זו העובדה שאנחנו מתקשרים כל הזמן, נפגשים באופן קבוע בכל יום חמישי לפחות שעה ודנים בכל מה שקרה באותו שבוע, הן לגבי חולים חדשים והן לגבי חולים שאנחנו מכירים וחל איזשהו שינוי במצבם, מתעדכנים וסוגרים פינות.

אנחנו רואים אותם כבני אדם, קודם כל ולא כסיסמה וגם מטפלים במחלה שלהם בכל האספקטים – על הצד הטוב ביותר.