You are currently viewing אובחנתי עם סרטן העור, על מה כדאי להקפיד ?

אובחנתי עם סרטן העור, על מה כדאי להקפיד ?

אם ביקור סטנדרטי אצל רופא עור לבדיקת שומות, הופך עליכם את עולמכם, כי אתם שומעים את האבחנה של “חשש למלנומה של העור” חשוב מאוד לא לטמון את ראשכם בחול, ולמרות המצב הפיזי והנפשי המאתגר לכלל בני הבית, חשוב להתחיל את המגעים הראשונים לטיפול במחלה. להלן כמה דברים שאתם חייבים לדעת:

 חיפוש בגוגל לא מחליף התייעצות עם רופא מומחה: האינטרנט הוא מקור בלתי נדלה של מידע, אבל אם אתם לא ממש יודעים מה לחפש, כגון סוגי טיפול בסרטן העור, אתם עלולים לקבל מידע לא רלוונטי למחלה שלכם או לשלב במחלה בו אתם נמצאים. יש לסנן היטב את החומרים שאתם קוראים באינטרנט.

ביקורות על טיפול או רופא מסויים – כמו שאתם לרב תכתבו ביקורת למסעדה אם משהו ממש אכזב או עצבן אתכם, אז גם חולים רבים יכתבו ביקורת על רופא עור שהם פחות התרשמו ממנו, למרות שרושם ראשוני הוא דבר מאוד סובייקטיבי. חשוב מאוד לקחת חוות דעת אישיות של מטופלים (ברשת או עולם האמיתי) בערבון מוגבל.

אם יש לכם שאלות, אל תתביישו – מרגע האבחנה ראשם של מטופלים רבים מתמלא שאלות רבות על אופן הטיפול, תופעות הלוואי, הישנות המחלה ועוד. מאוד חשוב לא להתבייש ולשאול את הרופא שלכם כל שאלה שמדאיגה אתכם. עשו את זה בצורה מסודרת, התכוננו לביקור אצל הרופא מבעוד מועד והכינו רשימת שאלות. חשוב מאוד למצוא לא רק רופא מומחה, אלא רופא שידבר אתכם בגובה העיניים. דהיינו יענה על כל שאלה שיש לכם, ולא ילחיץ אתכם עם שלל מונחים רפואיים שאת רובם תשכחו בדיוק אחרי דקה. אבל אם בכל זאת אתם לא יורדים לסוף דעתו של הרופא, אל תתביישו ותשאלו שוב למה הוא מתכוון.

לא כל החולים רוצים לדעת הכל – במידה ושאלות כמו: מהם אחוזי ההחלמה? או הישנות המחלה? מלחיצות אתכם, ואתם רוצים להתמקד רק בהווה – זה בסדר גמור. חשוב שתגידו זאת לרופא שלכם. הרופא בדרך כלל יתאים את המידע שהוא נותן לרצון החולה. אבל בכל זאת מומלץ להגיע לייעוץ ראשוני אחרי האבחון עם מלווה. חולים רבים בשלב זה נמצאים במקום אחר מבחינה נפשית, ולכן אדם נוסף ששומע את כל הפרטים לגבי תהליך הריפוי יכול הן לעזור נפשית למטופל, והן לחזור על הדברים למטופל במידת הצורך.

 בירוקרטיה, בירוקרטיה, בירוקרטיה – לצערנו טיפול במחלה קשה כולל המון בירוקרטיה, החל מאישורים שצריך לקבל מקופת החולים על חלק מהטיפולים והתרופות וכלה בפניה לביטוח לאומי או חברת הביטוח להפעלת ביטוח בריאות. כל אלא מצריכים שלל מכתבים ואישורים מהרופא שלכם. לפני שאתם יוצאים לרופא, בדקו שקיבלתם את כל מה שנחוץ לכם.

מקווים שעזרנו לכם,
העמותה הישראלית לסרטן העור

כתיבת תגובה