טדי

טדי מלנקמפ מעודדת את העוקבים שלה ללכת לבדיקת שומות

טדי מלנקמפ, מאמנת הבריאות המוכרת לנו בעיקר מ”עקרות הבית האמיתיות מבוורלי הילס” חשפה בחשבון האינסטגרם שלה כי לאחרונה הוסרה מכתפה שומה חשודה כמלנומה.

טדי

בפוסט ויראלי היא חשפה שחברתה לסדרה המפורסמת, קייל ריצ’רדס, הבחינה בשינוי הצבע החריג בשומה שבגבה, ודחקה בה להיבדק אצל רופא עור. הרופא שחשש שהשומה עלולה להיות מלנומה, ביצע הסרה נרחבת של הנגע, אשר נשלח לביופסיה.

טדי שיתפה שהיא שמחה להיות עסוקה בזמן שהיא מחכה לתוצאות הביופסיה. היא כתבה בחשבון שלה “אני מוצאת כוח בלהיות כנה עם עוקבי האינסטגרם שלי, ומקווה שזה יעזור לאחרים, ויעודד אותם לנקוט פעולה, ולקבוע פגישת אבחון עם רופא עור, אשר יבצע מיפוי שומות בעזרת דרמוסקופ”.

דר’ דברה ווטנברג, רופאת עור מניו יורק, אשר הסתכלה בתמונות השומה, שגם אותן טדי פירסמה בחשבון האינסטגרם שלה, אומרת כי “כשמסתכלים על השומה, נראה שכל הקריטריונים לזיהוי ויזואלי של שומה חשודה מתקיימים כאן.”
אז איך תזהו שומה חשודה?

  • שומה ששינתה את צורתה, וגבולותיה אינם עגולים או אליפטיים.
  • שומה המאופיינת במספר גוונים או צבע לא אופייני.
  • נקודת חן ששינתה את גודלה. 
  • נקודת חן מדממת ולא מתרפאת
  • הופעת שומה חדשה. מומלץ לבדוק כל שומה חדשה.

דר’ ווטנברג המשיכה ואמרה כי ככל הנראה הרופא שטיפל בטדי מלנקמפ, עשה רק את הביופסיה האבחנתית, כפי שניתן לראות בתמונת הצלקת בחשבון האינסטגרם, “הצלקת שיש לה שם היא צלקת של בדיקת הביופסיה, לאו דווקא ההסרה המלאה. לפי מה שהפתולוג יראה תחת המיקרוסקופ, וע”פ הבדיקות שנעשות על הדגימה עצמה, יקבעו השלבים הבאים עבור הטיפול שהיא עשויה להזדקק לו, לאחר שתקבע אבחנה.”

דר’ ווטנברג הסבירה כי חלק מהמלנומות הן שטחיות יותר ומתפשטות על פני העור, בניגוד לחדירה לעומק העור. אם המלנומה של מלנקמפ היא שטחית יותר, ייתכן שהיא תזדקק רק לכריתה רחבה, ולא תזדקק לשום טיפול נוסף. מצד שני, אם המלנומה חדרה עמוק יותר, כמו לשכבות שומן או לבלוטות הלימפה, טדי תזדקק להערכה של בלוטות לימפה ו/או טיפול מערכתי נוסף כדי לחסל את התאים שאולי התפשטו.

נאחל לה ולכל המתמודדים – בהצלחה ובריאות