בחורה עם נקודות חן על הגב

סכנה בהסרת נגעים באמצעות תכשירים לא מבוקרים

כולנו יודעים שכיום אפשר לרכוש באמזון כמעט הכל. אך ישנם גם מוצרים שממש לא מומלץ ואף מסוכן לרכוש אונליין. לאחרונה מנהל התרופות בארה”ב (FDA) הוציא אזהרה מפני רכישת מוצרים להסרת שומות ונגעי עור הנמכרים באמזון. 

גם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל, מסכים עם העמדה הזו וממליץ לציבור לא לעסוק ברפואה עצמית, אלא לפנות לבדיקת שומות אצל רופא עור מומחה (רשימת רופאי עור ניתן למצוא באתר שלנו). 

רופא עור יבדוק את נקודות החן והשומות בעור באמצעות דרמוסקופ או ישלח את דגימה לביופסיה על מנת לשלול סרטן העור. 

החסרונות הבולטים בטיפול ביתי בשומות

טיפול ביתי בהסרת שומות באמצעות תכשירים שנקנו אונליין, עלול לעכב אבחון של סרטן העור מסוג מלנומה, ובכך להקטין את סיכויי ההחלמה של החולה.
שימוש במכשיר או תכשיר להסרת נגעי עור שרכשתם באינטרנט, והסרה עצמית של השומות, עלולים להוביל לא רק לדחייה באבחון מלנומה, אלא גם לסיבוכים וזיהומים בלתי רצויים. בדיקה פתולוגית של הנגע, שנעשית ע”י רופא עור או פלסטיקאי והסרת הנגע בסביבה מבוקרת הינו תהליך קצר הנעשה בהרדמה מקומית בסביבה סטרילית.
אם יש לכם סיפור משפחתי של סרטן העור, או אם אתם נמצאים בקבוצת סיכון לפתח מלנומה, שכוללת אנשים בעלי עור בהיר ועיניים בהירות, וכן אנשים עם שומות מרובות, ההמלצה היא להגיע לבדיקה שנתית אצל רופא עור לבדיקת שומות באמצעות דרמוסקופ. במידה ויש לכם שומות ונגעים מרובים, הרופא יפנה אתכם לבדיקת שומות ממוחשבת, שתתן לכם צילום מדויק של כל שומות בגוף.