בדיקת גנום

אפשרויות טיפול חדשות עוזרות להפחית את שיעור התמותה ממלנומה

מחקר חדש מצביע על כך שטיפולים חדשים למלנומה עורית אחראים לשיעור תמותה נמוך יותר בקרב חולים מבוגרים בארה”ב.
חוקרים מאוניברסיטת טולדו, אוהיו השתמשו במחקר חתך מבוסס אוכלוסיה של חולים עם מלנומה עורית מ-1975 עד 2019. הם מצאו כי שיעור התמותה ממלנומה ירד משנת 2013 עד שנת 2017 לראשונה ב-40 השנים האחרונות בארה”ב, בהתבסס על אפשרויות הטיפול החדשות שהפכו לזמינות ב-2013.
ציר הזמן לאישורי ה-FDA לטיפול במלנומה נבדק כדי לקבוע קשר זמני עם מגמות התמותה ממחלת המלנומה. לאחרונה, ה-FDA אישר ניבולומאב ו-relatlimab, נוגדן חוסם גן 3 (LAG-3) להפעלת לימפוציטים, עבור חולים עם מלנומה מתקדמת, שלדברי החוקרים יש להם אפקטיביות רבה יותר

מלנומה היא סרטן העור הקטלני ביותר, שהיה הידוע בעבר בזכות הפרוגנוזה הגרועה ביותר שלו כאשר הוא מתגלה בשלב הגרורותי. מלנומה אחראית ל-57,000 מקרי מוות ברחבי העולם מדי שנה. הגישה המסורתית לטיפול במלנומה גרורתית הייתה כימותרפיה רציפה, אשר הייתה קשורה רמות הישרדותית נמוכות מהמחלה. ה-FDA אישר בעשור האחרון טיפולים חדשים ויעילים לסרטן העור, כולל מעכבי מחסום מרובים כגון 1 (PD-1) ומעכבי אנטיגן 4 (CTLA-4) ועוד.
ניסויים קליניים מרכזיים הראו כי טיפולים אלו יעילים באופן נרחב וקשורים לשיעור הישרדות משופר. היסטורית, הפרוגנוזה של מלנומה גרורתית עם כימותרפיה הייתה גרועה. עם זאת, עם השימוש בטיפולים חדשים, שיעור ההישרדות הכולל ל-5 שנים עלה מ-5% ליותר מ-50%.