טיפול בצלקות

טיפול בצלקות בעור

צלקות בעור מהוות מטרד רציני למדי הן בקרב גברים והן בקרב נשים. במידה ויש לכם צלקת אשר מהווה מטרד – כדאי לדעת כי ניתן לטשטש את הצלקת בדרכים שונות – כל הפרטים בכתבה הבאה.

 ממה נובעות צלקות?

יש לכם צלקת בעור הגורמת מטרד רב? חשוב לדעת כי היום ניתן לטשטש את הצלקות. ראשית כל, כדאי לדעת ממה נובעות צלקות טרם בחירת ההליך המתאים ביותר.

צלקות נובעות ממספר גורמים:

  • פצעי אקנה
  • כתם לידה
  • חתך
  • כוויה
  • ניתוח

צלקות בעור מתפתחות במסגרת תהליך ריפוי של העור.  צלקות בעור נוצרות במסגרת תיקון הנזק אשר נגרם לעור כתוצאה מחבלה, אקנה או כוויה. במסגרת התהליך העור אחראי על ייצור סיבי קולגן במטרה ליצור מראה חדש לעור.

איפה נמצאות הנפוצות בהן?

צלקות בעור נפוצות במספר מקומות בגוף ומהוות מטרד רציני שיש לטפל בו.

להלן פירוט של המקומות השונים:

  • צלקת היפרטרופית: מדובר על צלקת הנמצאת מעל פני העור ונוצרת כתוצאה מעודף רמת קולגן.
  • קלואיד: מדובר על צלקת הנמצאת מעל העור והיא נוצרת כתוצאה מטשטוש של רמת הקולגן. צלקת מסוג זה נחשבת לפגם אסתטי משמעותי הכולל בין היתר כאבים וגרד במקום.
  • צלקות אטרופיות: מדובר על צלקות הנמצאות מתחת לפני השטח נגרמות בשל אקנה קשה.
  • סימני מתיחה: מדובר על צלקות הנמצאות על העור נגרמות כתוצאה ממתיחה מהירה של העור במסגרת תקופת ההיריון או במסגרת עלייה במשקל.
  • צלקות אקנה: צלקות מסוג זה נחשבות מטרד רציני הן בקרב גברים והן בקרב נשים. צלקות מסוג זה מתפתחות כתוצאה מפצעים בעור הבאים לידי ביטוי בנגעים דלקתיים משמעותיים.

ניתן למנות כיום מספר סוגים של צלקות אקנה:

  • צלקות Ice pick : מדובר על שקע נקודתי הדומה לדקירה של דוקרן קרח.
  • צלקת Rolling: צלקת הכוללת שקעים המזכירים צורה של גלים על פני העור.
  • צלקת Box car : צלקת הכוללת שקעים רחבים בעור.

אילו טיפולים מעלימים את הצלקות?

היום בשל הטיפולים המתקדמים ניתן להעלים את הצלקות ולהביא לשיפור מראה העור. עם זאת, שיפור במראה העור תלוי בסוג הצלקת ומיקומה.

להלן פירוט של טיפולים שונים המסייעים להעלמת הצלקות:

משחות: ניתן לעשות שימוש במשחות הכוללות סיליקון על מנת לטשטש את הצלקות.

הזרקה של סטרואידים: ניתן לבצע הזרקה של סטרואידים במטרה לטשטש את הצלקות. התפקיד של הסטרואידים הוא דיכוי של רקמת קולגן אשר מרכיבה של הצלקת. ההזרקה מתבצעת לתוך הצלקת ונעשית באמצעות שימוש במחט עדינה. לאחר ההזרקה ניתן להבחין בהבדל משמעותי וכן ניתן לראות שיפור בגרד או בתחושת הכאב.

טיפול בלייזר: באמצעות אנרגיה של הלייזר העוברת לעור ניתן לטפל בצלקות. מדובר על פגיעה נקודתית בצלקת באמצעות קרני לייזר. באמצעות הטכנולוגיה הייחודית הרופא יכול לכוון את הלייזר לשכבת הדרמיס וכך לעודד ייצור קולגן חדש. מבין השיטות השונות נציין כי מדובר על שיטה מתקדמת ביותר ונוחה עבור מטופלים רבים- מדובר על שיטה המאפשרת למטופלים לחזור לשגרה במהירות רבה.

פילינג: מדובר על שיטה במסגרתה ניתן לחדש את מראה העור. כאשר מדובר על פילינג פעולה יכולה להתבצע במרפאה ללא צורך בהרדמה מלאה אלא באמצעות אלחוש מקומי.

הזרקה של חומרי מילוי: באמצעות השיטה ניתן לטפל בצלקות שקועות. באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית מתחת לצלקות ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ביותר. על מנת להשיג את האפקט הרצוי יש לחזור על הפעולה פעם בחצי שנה.

 האם יש דרך טובה להעלים את הצלקות לחלוטין?

כאמור, הצגנו את הדרכים השונות לטיפול בצלקות. חשוב להבין כי היום ישנן דרכים שונות המסייעות בטשטוש צלקות ויש לבחון האם כדאי לבצע בדיקת נקודות חן לפני הטיפול. במידה והנכם מעוניינים להעלים את הצלקות לחלוטין, הרי חשוב ביותר להביא בחשבון את מקום הצלקת וסוג הצלקת ולבחון היטב את הטיפולים השונים. רצוי להתייעץ עם גורם מטפל על מנת לבחון את כל האפשרויות העומדות בפניכם על מנת להשיג את התוצאה הרצויה.