זכויות החולה בסרטן העור

מיצוי זכויות במקרה של מחלה

חולים רבים, אשר מאובחנים ביום בהיר אחד, עם מחלה ממארת או כל מחלה קשה אחרת, לא חושבים על הזכויות שמגיעות להם מביטוח לאומי או חברות הביטוח בהן הם מבוטחים, אלא על הדרך להחלמה ועל שלל ההתלבטויות על דרכי טיפול במחלה.,

מיצוי זכויות במקרה של מחלה קשה כמו סרטן העור

השלב הראשון לאחר האבחון הוא קבלת המצב, והבנה במה כרוך בטיפול במחלה, מהם סיכויי ההישרדות, מהן תופעות הלוואי האפשריות ומה משך הטיפול הצפוי להם.

רק אחרי תחילת הטיפול, בין מדובר בטיפול בסרטן העור או טיפול בכל מחלה ממארת אחרת, המטופל ובני משפחתו מבינים את המחיר שהסביבה הקרובה נאלצת לשלם בתקופת הטיפול. זה מתחיל בשאלות כגון מי יסיע לטיפולים? מי יטפל בילדים בזמן שהבן או בת הזוג מטפלים בחולה? וממשיך בשאלות קצת יותר מורכבות כמו מי ידאג לפרנסה? מי עוד יכול לעזור בטיפול בחולה? ורשימת השאלות רק ממשיכה וממשיכה…

דע את זכויותיך!

נכון שעובדות סוציאליות בבתי החולים נותנות הסבר ראשוני ובסיסי לזכויות החולה, החל ממשהו בסיסי כמו חניה חופשית בימי טיפולים, ועד להחזרי נסיעות המגיעים למטופלים. אך יש לא מעט זכויות המגיעות למטופל מביטוח לאומי, שרק עורך דין ביטוח לאומי בחיפה או פתח תקווה תל אביב (תלוי באזור מגוריכם) יכול לעזור לכם לממש.

בין אם מדובר במכסת שעות טיפול שתוכלו לקבל מביטוח הלאומי, ובין אם מדובר בהגדלת המכסה כעבור תקופה, עורך דין שיודע את כל דקויות חוק הסיעוד למשל, יכול לייעץ לכם, ואף להגיש בשמכם תביעה לביטוח לאומי.

מעבר לחוק הסיעוד יש עוד שלל תחומים בהם עורך דין המתמחה בביטוח לאומי יכול לעזור לכם, אם חליתם במחלה קשה. אם המחלה פגעה בכושר העבודה שלכם, ייתכן ואתם זכאים לקצבת נכות מביטוח הלאומי. התהליך קצת מסורבל, וכולל לא רק הגשת ניירת, אלא גם ביקור בוועדת נכות. עבודה עם מומחה בתחום יכולה להקל עליכם את התהליך, וגם לזרז אותו לא מעט.

 

אדם שנמצא בתקופת טיפולים, או זה עתה החלים ממחלה קשה, לא תמיד יכול פיזית ונפשית לטפל בכל הקשור למיצוי זכויות, במיוחד מול ארגון גדול וביורוקטי כמו ביטוח לאומי. שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי, יכולה משמעותית להקל עליכם את העניין. נכון ששירותי עורך דין היא הוצאה כספית, אך מיצוי מלא של הזכויות המגיעות לכם, שווה הרבה יותר. ואל תשכחו לקחת בחשבון את העניין החיסכון המשמעותי בזמן.

כתיבת תגובה