You are currently viewing החלבון שעוזר למלנומה לחמוק ממערכת החיסון

החלבון שעוזר למלנומה לחמוק ממערכת החיסון

מחקר חדש על התפתחות מלנומה שופך אור חדש על האופן שבו סרטן העור הזה גדל, אך המחקר יוצר אפיקים חדשים פוטנציאליים לטיפול בו במחלה.
החוקרים בקליפורניה הדגימו כיצד חלבון המכונה NR2F6 עוזר “לתדלק” את התפתחות הגידולים בכך שהוא עוזר להם להתחמק ממערכת החיסון. החוקרים מצאו כי הסרת החלבון בעכברים הבטיחה תגובה יעילה יותר לטיפולי אימונותרפיה.

זה אומר לנו ש-NR2F6 עוזר למלנומה להתחמק ממערכת החיסון, ובלעדיו, המערכת החיסונית יכולה לדכא בקלות רבה יותר את צמיחת הגידול. מכיוון שהחלבון פועל באופן דומה בין אם הוא נמצא בגידול או ברקמות הסובבות אותו, מאמינים שטיפולים החוסמים את פעילותו יכולים להיות יעילים כפליים.

החוקרים עובדים כעת על זיהוי תרופות חדשות שיכולות לכוון ספציפית ל-NR2F6.

חוקרים סרטן העור

מהי מלנומה?

מלנומה מתפתחת כאשר ה-DNA בתאי העור ניזוק. לרוב זה נובע מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) מהשמש או ממיטות שיזוף.  נזק זה גורם למלנוציטים (תאים המייצרים מלנין) לגדול ללא שליטה וליצור מסה של תאים סרטניים. לפעמים, מלנומה יכולה להתפתח גם בעיניים או באיברים פנימיים, אך זה פחות שכיח.ישנם מספר גורמי סיכון גנטיים שיכולים גם הם לתרום להתפתחות מלנומה. תכונות כמו עור בהיר, נמשים או שיער בלונדיני או אדום מגבירים את הסיכון של אדם לחלות בסרטן העור. היסטוריה משפחתית של סרטן העור ומצב תורשתי המכונה תסמונת שומה לא טיפוסית, המאופיינת במספר רב של שומות בעלות צורה או צבע לא תקינים, המגבירה באופן משמעותי את הסיכון למלנומה לכל החיים.

לא ניתן לשנות את הגנטיקה, אך ניתן להפחית את הסיכון. כדי להפחית את הסיכון לפתח סרטן עור, הרופאים ממליצים להגביל את החשיפה לשמש בשעות השיא, להימנע ממיטות שיזוף באופן כללי ולהשתמש בהגנה מפני היציאה לשמש.