פורסם בניוזלטר שלנו

דבר היו”ר ניוזלטר מרץ 2024

היום, פסע לפני חג הפסח תשפ”ד, אנחנו שוב אתכם בניוזלטר מלא תוכן ועניין:

שירן, מחלימה ממלנומה גרורתית ומתנדבת בעמותה, מראיינת את ד”ר נתי אשר ושואלת שאלות שתמיד רצינו לשאול את האונקולוג.ית שלנו. ריאיון מרתק ומלא קסם של המראיינת ושל המרואיין כאחד.

מיהו המטופל הקשיש? או הקשיש המופלג? מה כדאי שיהיה לנגד עיניו של האונקולוג המטפל בהם? ד”ר רעיה לייבוביץ מספרת על חיבתה לאוכלוסיית הגיל השלישי – על היכולת לשמוע ולהתגמש במשטר הטיפולים ובעיקר, לעולם לא מאוחר מידי לטפל!

צביה באדר, מטופלת? מחלימה? לא בטוח שיש הגדרה מדויקת. צביה שאובחנה במלנומה גרורתית ב-2013, מספרת על דרך החתחתים שעברה, על בחירות שעשתה (חלק 1) ועל ההחלטה לקחת את היכולות שלה כאשת מחשבים הייטקיסטית ולהקים פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שמתאימה טיפולים וניסויים קליניים למטופלים (LEAL). הליך חינמי שכרוך בכמה דקות (חלק 2) ונמצא באתר העמותה*.

הדר שריג, יועצת ומנחה לבריאות טבעית לפי גישת הרמב”ם, גישה מתונה לשמירה על אורח חיים בריא. חשוב מה אנחנו אוכלים אבל לא פחות מכך חשוב “איך אנו אוכלים” מסבירה הדר. מהם הרגלי האכילה שישפרו את העמידות החיסונית. איך כל אלה עשויים להיות לעזר בתקופות לחץ וחרדה כמו שאנו חווים בימים אלו.

בנוסף לראיונות מובאים מספר מאמרים מעניינים: איך מסייעת מערכת הלימפה להיווצרות גרורות של מלנומה? טיפים למטופלים שנאלצים לקחת טיפול תרופתי למשך כל חייהם, חדשות רלבנטיות מהחלטות ועדת הסל 2024.

כרגיל מצורפת מקאמה מבית היוצר של מחלימנו, זאביק זהבי שבכישרונו הרב מתבל בהומור שנון את מציאות חיינו.

תודה לכל העוסקים במלאכה והם רבים: לרופאים שתמיד שמחים להתראיין, למלוות.ים האישיות – שירן, שירה, שרון ואורנה, לאמנון אשר על הכספים, לזאביק ולכל התומכים והתורמים.

אנו מאחלות לכולם חג חרות שמח,
שישובו כולם בשלום,
שיחזור השקט,

שלכם
חדוה, עינבל ושרה

מתוך ניוזלטר מרץ 2024