ראיון עם שירה חלפון

סמנכ”לית עמותת “חברים לרפואה”

“חברים לרפואה” היא עמותה שפועלת לכך שלא יהיה חולה בישראל שלא יקבל תרופה בגלל מחסור בכסף ואי יכולת לממן. זה כולל אנשים קשי יום, נתמכי רווחה ומקבלי קצבאות.

נגן וידאו אודות העמותה הישראלית לסרטן העור

מהי עמותת חברים לרפואה?

אנחנו אוספים תרופות מכל הציבור באלפי מקומות בארץ, ממיינים אותן, ומעבירים לחולים שצריכים תרופות מאד יקרות שאינן בסל התרופות. כמו כן, יש לנו בית מרקחת משלנו, מורשה לכל דבר, שמחזיק תרופות שהגיעו הן מהציבור והן מחברות תרופות: תרופות למחלות כרוניות, ותרופות אונקולוגיות שהן בדרך כלל יקרות מאוד.

בחברים לרפואה פגשתי לראשונה ב-2005 כשפתחתי קרן תרומה עבור רכישת תרופה אונקולוגית לאמי – דרורה כלפון ז”ל. שנותיה האחרונות של אמי היו רצופות בטיפולים קשים, כאב פיזי ונפשי ומלוות במאבק משפטי וציבורי להשגת הטיפול הרפואי שבסופם הזדקקנו לפנות לציבור לתרומה כספית.
כחצי שנה לאחר מותה בשנת 2006 קרא לי יחיאל לנדמן ז”ל, מי שכיהן כיו”ר הארגון, להצטרף לצוות חברים לרפואה. עזבתי את עולם הפרסום והצטרפתי לצוות הארגון.

בחברים לרפואה אני עוסקת במספר תחומים: ריכוז קשרי קהילה ושיתופי פעולה עם חברות במשק, ניהול האתר, סיוע לחולים בהגשה לוועדות חריגים בקופות החולים ומול משרד הבריאות ועוד.

העבודה בארגון כרוכה בהתמודדות רגשית קשה. אך האפשרות לעזור, להשיג תרופות, לתמוך ולכוון ברגעי מצוקה, כל זאת מתוך מערכת אנושית יעילה ומתפתחת, שווה עבורי כל קושי.

איך פונים אלינו? מתקשרים למחלקת התרופות שלנו: 073-2198805. אם יש לנו – אנחנו נותנים באופן מיידי. אם התרופות מאד יקרות, נדרש לעתים להציג דו”ח מצב חשבון עדכני, כי לא תמיד יש לנו מספיק תרופות וצריך לווסת את הנתינה. אם המטופל גם מוכיח שהתרופה יעילה – אנחנו פונים לקופה.

אנחנו פועלים ישירות מול החולה ואם יש שאלות – פונים לרופא. כל חולה – לגופו של עניין, כל אחד עם החליפה שלו. אפשר גם להיכנס לאתר שלנו, בו מתפרסמות כל נקודות האיסוף שלנו בארץ (למשל, בכל סניף של סופרפארם).

המלנומה היתה פעם לא ברת ריפוי, והיום – אפשר לצאת מזה, אבל מי שקשה לו – אנחנו פה!