שיחה עם לנה שטרן על טיפולי גוף ונפש

המרכז לסיוע הוליסטי ע”ש יורי שטרן

שיחה עם לנה שטרן על טיפולי גוף ונפש​ למתמודדים עם מחלת הסרטן. המרכז לסיוע הוליסטי מספק טיפולי מגע, טיפולי רגשיים-נפשיים וטיפולי תזונה ונטורופתיה למתמודדים עם מחלת הסרטן.

נגן וידאו אודות שיחה עם לנה שטרן

בעלה של לנה, יורי שטרן, שהיה חבר כנסת, חלה במלנומה ללא אתראה מוקדמת וכעבור כשנה נפטר. בעקבות הסיפור האישי שלה, הקימה לנה לפני 14 שנים את  קרן יורי שטרן והמרכז לסיוע הוליסטי,  עמותה לרפואה אינטגרטיבית המפעילה מתנדבים במערך האונקולוגי של שערי צדק למען חולי סרטן ובני משפחה.

המודל של העמותה מבוסס על התנדבות מקצועית של מרפאים הוליסטיים מוסמכים. המתנדבים עוברים קורס הכשרה מקצועי ורחב. “הראשונים שלנו, פורצי הדרך, פועלים כבר 13 שנים. יש 160 מטפלים הוליסטים (בני 25 עד 70, רובם נשים) שפועלים יום אחד בשבוע ב-3 מחלקות בשערי צדק ומשתתפים במערך תמיכה”.

בשנה שעברה עשתה העמותה 12 אלף טיפולים.

כל מתמודד בסרטן עובר את שלב הבשורה, את ההבנה מה קורה בדיוק, את הריצה אחר הטיפולים, אולי ניתוח, הקרנות או כימו, ויש גם תרופות מצילות חיים, פיזית, הניתנות בדרך קונבנציונלית. מצד שני יש גם צורך בטיפול הנפשי, הרגשי בזמן ההתמודדות עם המחלה, כמו עייפות, מתח, פחד, חרדה, דיכאון, או בדידות, כלומר, יש צורך ברפואה משלימה, רפואה תומכת.

הטיפול הוא בכמה תחומים: 

טיפולי מגע – “ידיים חמות על הגוף הכואב”, טיפולים שמתייחסים לבגידת הגוף, לאיבוד השליטה על מה שקורה איתנו. אנשים מקבלים החלטה עצמאית שהם רוצים לחזק את עצמם, לכך מתאימים טיפולי עיסוי שונים, שיאצו, רייקי, דיקור ורפלקסולוגיה וטיפולי מגע ללא מגע. מה שמחזק גם את הנפש וגם את הגוף.

טיפול רגשי-נפשי – הקשבה לחולה, למצוקות ולכאבים שלו וגם לבני משפחתו. מדובר במצב טראומתי מתמשך וצריך לקבל לפעמים החלטות על המשך הדרך, עבודה, שינויי כיוון.

טיפול תזונתי, נטורופתיה – בשלבי התחלה.

החזון הוא שיפור איכות החיים של חולי הסרטן באשר הם.

במרכז בעמק רפאים בירושלים מטפלים בכל החולים. יש שיתוף פעולה עם מרכז טל בתל השומר, ועם מרכז דוידוף בבילינסון.